Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Przepisy urbanistyczne ujarzmią reklamę

03 września 2009 | Prawo | Renata Krupa-Dąbrowska

Gminy mają decydować, gdzie i jaką reklamę zewnętrzną można zamontować, a za korzystanie z przestrzeni publicznej będzie się wnosiło opłatę urbanistyczną

Reklama jest wszechobecna.

– Najgorsza jest taka, która zasłania znaki drogowe oraz ogranicza dostęp światła lokatorom – uważa poseł Mirosław Sekuła, przewodniczący sejmowej komisji „Przyjazne państwo”. – Co ciekawe, przepisów w tej sprawie jest aż za dużo. Problem w tym, że nie są spójne. Komisja zastanawia się nad przygotowaniem specjalnej ustawy dotyczącej reklamy. Wystąpiła też z dezyderatem w tej sprawie do Ministerstwa Infrastruktury.

– Nie jestem zwolennikiem odgórnego regulowania kwestii związanych z reklamą. Powinno to być zadanie własne gminy – mówi Olgierd Dziekoński, wiceminister infrastruktury.

Obecnie resort pracuje nad zmianami do ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, które mają pomóc gminom ujarzmić...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8412

Spis treści
Zamów abonament