Firmy jeszcze dłużej czekają na swoje pieniądze
Obsługa nieterminowych płatności coraz dotkliwiej obciąża budżety przedsiębiorstw. Mimo to firmy patrzą w przyszłość z lekkim optymizmem
– W ubiegłym roku zaobserwowaliśmy niewielkie, mniej więcej dwutygodniowe, wydłużenie terminów spływania należności od klientów biznesowych. W tym roku ta sytuacja się utrzymuje – mówi Marcin Kubit, prezes spółki Mediatel, świadczącej usługi dla operatorów telekomunikacyjnych.
Indywidualni klienci płacą tak jak dotąd. – Nie zaobserwowaliśmy ani w ubiegłym roku, ani w tym, aby klienci indywidualni płacili rachunki z większymi opóźnieniami niż to ma miejsce zazwyczaj – mówi Małgorzata Babik, rzecznik prasowy Netii.
Zarówno duże, jak i małe firmy badane przez Krajowy Rejestr Długów przyznają, że niespłacone długi podnoszą im koszty działalności. Te związane z obsługą nieterminowych należności wzrosły z 8 proc. w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta