Ceny nie będą szybko spadały
Hiroshi Sasaoka, prezes Sharpa na Europę, mówi o rynku elektroniki i o planach wobec Polski
Rz: Ostatni rok dla producentów elektroniki konsumenckiej był fatalny. Jak wyglądał z perspektywy firmy Sharp?
Hiroshi Sasaoka: Europejski rynek stracił ok. 5 proc., w ujęciu globalnym było jeszcze gorzej. Z perspektywy konkretnych firm sytuacja wygląda inaczej. Wprowadziliśmy na rynek telewizory z podświetleniem LED, które odpowiadają już za ponad 50 proc. naszej sprzedaży telewizorów LCD. Miało to także duży i pozytywny wpływ na nasze wyniki. Spadku sprzedaży nie zaobserwowaliśmy, przychody będą na poziomie tych z 2008 r. Zanotowaliśmy też wzrost marży o 2 – 3 proc.
Według analityków sprzedaż telewizorów w Europie spadła w ubiegłym roku o 20 proc.
Najmocniej w Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. We Francji, w Niemczech i we Włoszech wyniki są na poziomie z 2008 r., a w zdecydowanie najlepszej sytuacji są rynki wschodnie, jak np. Polska. Wasza gospodarka na tle innych radzi sobie relatywnie bardzo...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta