Reklama matematyki
W poniedziałek zaczęła się kampania promująca matematykę. Reklamy, m.in. w TVP, TV 4 i na portalu Interklasa.pl, zamówiła Centralna Komisja Egzaminacyjna.
Kampania wiąże się z tym, że matematyka jest od 2010 r. obowiązkowym przedmiotem na maturze. – Każdy maturzysta wiedział, że czeka go egzamin. Spoty są adresowane do całego społeczeństwa. Pokazujemy, że matematyka nie jest trudna i może być interesująca – mówi szef CKE prof. Krzysztof Konarzewski.
O tym, że CKE będzie reklamami walczyć ze stereotypami na temat matematyki, napisała sobotnio-niedzielna „Rz”. W spotach wystąpią m.in. żeglarka, która samotnie opłynęła świat Marta Sziłajtis-Obiegło czy fotograf Wojtek Wieteska. Powiedzą, jak matematyka jest przydatna w tym, co robią. Koszt reklam to 20 mln zł. Finansowane są w ramach projektu przygotowania egzaminu z matematyki (113 mln zł).


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)