Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Ludzie ufają serialom bardziej niż ministrowi

16 lutego 2010 | Kraj | Renata Czeladko
Minister jest dla matek urzędnikiem, odległym, dlatego mniej wiarygodnym niż znana z serialu „M jak miłość” (TVP 2)  Hanka Mostowiak (grana przez Małgorzatę Kożuchowską)
źródło: reporter
Minister jest dla matek urzędnikiem, odległym, dlatego mniej wiarygodnym niż znana z serialu „M jak miłość” (TVP 2) Hanka Mostowiak (grana przez Małgorzatę Kożuchowską)
Renata Ropska z SWPS
autor zdjęcia: Piotr Guzik
źródło: Fotorzepa
Renata Ropska z SWPS

Hance z „M jak miłość” Polacy uwierzą szybciej, bo jest matką i dobrą nauczycielką – mówi ekspert ds. reklamy

Rz: MEN zapłacił telewizji, by bohaterowie seriali „M jak miłość”, „Plebania” i „Barwy szczęścia” rozmawiali o korzyściach posłania pięciolatków do przedszkoli. Grzegorz Żurawski, rzecznik resortu, tłumaczy, że ministerstwo wykorzystało tu tzw. idea placement. Na czym to polega?

Renata Ropska, specjalista ds. reklamy, wykładowca SWPS: To działa podobnie jak product placement, który polega na tym, że bohaterowie filmu używają produktu konkretnej marki. Na przykład w jednym z popularnych w Polsce teleturniejów zawodnicy, kiedy się denerwują przed podjęciem decyzji, podnoszą kubek z herbatą znanej marki. Ta herbata będzie się kojarzyła z rozładowaniem napięcia.

W głośnym hollywoodzkim filmie „Cast Away” bohater, którego gra Tom Hanks, jest przedstawicielem firmy FedEx i mimo że jako rozbitek samotnie cierpiał na bezludnej wyspie, wciąż pamiętał, że musi doręczyć paczkę, która ocalała z katastrofy samolotu. Z ekranu płynie do widza przesłanie oddanego pracownika oraz skutecznej firmy.

W przypadku idea...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8550

Spis treści
Zamów abonament