Czasem warto trochę szturchnąć rynek i wyprzedzić oczekiwania
Olivier Baujard - wiceprezes ds. technologii Deutsche Telekom
Rz: Wyścig firm technologicznych spowodował, że nagle przez 24 godziny na dobę jesteśmy online i pod telefonem. Czy sądzi pan, że przywykniemy do tej rewolucji technologicznej?
To sprawa wyboru, czy chce się skorzystać z jakiegoś produktu. Z naszej strony obowiązkiem jest zaproponowanie wszystkich możliwości. Jeśli ktoś nie chce być nieustannie bombardowany informacjami, proponujemy opcje: przekazywanie połączeń, ich zatrzymywanie w skrzynce, tak aby można było je przejrzeć, kiedy ma się na to czas i ochotę. Wielu naszych klientów nie wyobraża sobie, że mogliby choć na chwilę odłączyć się od sieci, dotyczy to zwłaszcza ludzi młodych i bardzo młodych. Technologie oferują więc styl życia i nie zmuszają do przyjęcia każdego nowego produktu. Jeśli jednak ktoś wybierze opcję stałego kontaktu, rzeczywiście zmusi się do aktywności 24/7. Ja wyłączam się na noc, dla mojego syna jest to nie do pomyślenia.
Nie ma pan wrażenia, że nowe usługi są również coraz bardziej skomplikowane w użyciu?
To prawda. Jeśli nasza branża chce się dalej rozwijać, musimy naprawić swój wizerunek. Wszystkie nowe produkty muszą być jednocześnie bardzo atrakcyjne i łatwe do stosowania. Niestety, rzeczywistość jest inna, każdy nowy produkt jest bardziej skomplikowany, nadal jednak większość naszych serwisów wymaga dwóch kliknięć – pierwsze otwiera program, drugie konkretną opcję – fotografię,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta