Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Trzy gwiazdki nie zawsze znaczą to samo

02 marca 2010 | Prawo | PAP cyran

Cena wycieczki z oferty first minute nie może się zmienić 20 dni przed wyjazdem.

Podróżny ma prawo reklamować niezgodną z umową kategorię hotelu, zgubiony bagaż, opóźniony samolot, a nawet dłuższą odległość od plaży – przypomina Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Zgodnie z przepisami cena wycieczki nie może się zmienić, chyba że umowa wyraźnie to przewiduje. Dotyczy to jednak tylko wzrostu kursów walut, kosztów transportu oraz podatków, opłat urzędowych czy lotniskowych. Konsument może się na nową propozycję nie zgodzić, wypowiedzieć umowę i odzyskać wszystkie wpłacone pieniądze.

Urząd zaleca również uważne czytanie umowy i doprecyzowanie oferty. Trzy gwiazdki w Polsce nie oznaczają takiego samego standardu hotelu w Egipcie czy Tunezji.

Brak okładki

Wydanie: 8562

Spis treści
Zamów abonament