Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jak zakwestionować rachunek za telefon

02 marca 2010 | Prawo | Jerzy Kowalski

Konsument ma dwanaście miesięcy na podważenie zasadności naliczonej opłaty za usługi telekomunikacyjne

Nietypowo wysoki rachunek za telefon nie musi zrujnować twojego budżetu domowego. Sprawdź, czy dostawca usług telekomunikacyjnych się nie pomylił. Zacznij od złożenia reklamacji dostawcy usług. Najpierw upewnij się jednak, czy nadzwyczajnie dużej kwoty nie wydzwonili twoi domownicy albo znajomi, których przez tydzień gościłeś.

Gdy masz już pewność, że w rachunku jest błąd, możesz przystąpić do działania. Nawiąż kontakt ze swoją firmą telekomunikacyjną i poproś ją o przesłanie billingu, czyli szczegółowego wykazu połączeń wykonanych z twojego telefonu (numer wywoływany, data oraz godziny rozpoczęcia połączenia, czas jego trwania oraz cena brutto i netto za połączenie). Niektórzy dostawcy mogą zażądać opłaty za billing, która powinna być określona w cenniku firmy. Telekomunikacja Polska przesyła billingi za darmo. Teraz wystarczy przeanalizować wydruk i jeszcze raz zastanowić się nad zasadnością...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8562

Spis treści
Zamów abonament