Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jak i gdzie uczyć ekonomii

02 marca 2010 | Ekonomia | Jan J. Michałek Tomasz Żylicz

Warto pogłębiać wiedzę uczniów o korzyściach i kosztach wynikających z przystąpienia Polski do strefy euro, piszą profesorowie Uniwersytetu Warszawskiego

Naszym zdaniem jakość polskiej ekonomii pozostawia wiele do życzenia, a poziom nauczania w szkołach wyższych w dużym stopniu zależy od przygotowania maturzystów do studiów. W związku z tym sądzimy, że przygotowanie maturzystów z matematyki ma decydujące znaczenie dla możliwości nauczania mikroekonomii, makroekonomii oraz ekonometrii. Z kolei solidne podstawy tych przedmiotów określają możliwości zaawansowanego nauczania w bardziej wyspecjalizowanych dziedzinach.

Uważamy też, że warto wprowadzić pilotażowy system zachęcania uczniów liceum do zainteresowania się ekonomią. Sądzimy na przykład, że warto pokazywać, jak można aktywnie nauczać ekonomii za pomocą eksperymentów ekonomicznych. Nasze doświadczenia z licealistami pokazują, że ekonomia eksperymentalna wzbudza duże zainteresowanie wśród młodzieży, a nauki ekonomiczne mogą być ciekawe dla przyszłych studentów.

Sądzimy, że warto wprowadzić wykłady...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8562

Spis treści
Zamów abonament