Czy ludzie sportu zapłacą za hazard
Celnicy zaczęli ścigać nielegalne reklamy gier. Toczy się już 50 postępowań przygotowawczych. Sportowcy użyczający wizerunku mogą mieć kłopoty
Jak ustaliła „Rz”, organy celne zalewane są informacjami o reklamach hazardu. Sygnałów jest tyle, że funkcjonariusze nie nadążają ich sprawdzać. Nieoficjalnie przyznają, że część stanowią donosy.
Na celowniku
Egzekwowanie przepisów kodeksu karnego skarbowego (k.k.s.) zakazujących reklamy hazardu, także zakładów bukmacherskich w Internecie, wpędza w kłopoty coraz więcej podmiotów. Może je mieć nawet KS Polonia Warszawa.
– Lada dzień spodziewam się pisma z izby celnej, w którym poproszeni zostaniemy o złożenie wyjaśnień w sprawie reklamy, która została wyświetlona na banerze elektronicznym w trakcie meczu ostatniej kolejki – mówi „Rz” Piotr Ciszewski, radca prawny klubu. – Nie zleciliśmy tej reklamy, nie wiedzieliśmy nawet, że taka reklama w trakcie meczu zostanie wyświetlona, a teraz mamy niepotrzebne problemy.
Spokojnie nie mogą spać też komentatorzy sportowi, którzy tak jak Zbigniew Boniek...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta