Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kobieta lubiąca męskie kino

09 marca 2010 | Kultura | Barbara Hollender
Złota trójka, czyli Kathryn Bigelow  ze swym scenarzystą Markiem Boalem  (na zdjęciu  po lewej)  i producentem Gregiem Shapiro
źródło: AFP
Złota trójka, czyli Kathryn Bigelow ze swym scenarzystą Markiem Boalem (na zdjęciu po lewej) i producentem Gregiem Shapiro

„The Hurt Locker. W pułapce wojny” zdobył aż sześć Oscarów, w tym za reżyserię, scenariusz i jako najlepszy obraz roku

To znacząca edycja Oscarów. Od początku wiadomo było, że walka rozegra się między dwoma tytułami: „Avatarem” Jamesa Camerona i „The Hurt Locker.

W pułapce wojny” Kathryn Bigelow. Plotkarskie media podkreślały, że jest to pojedynek pomiędzy byłymi małżonkami. Tego wieczoru rozegrała się jednak batalia znacznie ważniejsza: między dwiema wizjami kina.

Pierwsza z nich to fajerwerk techniczny: technika 3d, oszałamiający dźwięk i niebieskie stwory zeskakujące z ekranu niemal na kolana widzów. Druga – skromny, niemal paradokumentalny obraz o saperach w Iraku. I okazało się, że Akademia, która przez lata broniła hollywoodzkiego przepychu, teraz wybrała nie komercję, lecz sztukę.

„Avatar” odniósł sukces w kinach: zarobił niebotyczną sumę ponad 2 mld dolarów. Ale z dziewięciu nominacji przypadły mu tylko trzy statuetki – za zdjęcia, scenografię i efekty specjalne....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8568

Spis treści
Zamów abonament