Kobieta lubiąca męskie kino
„The Hurt Locker. W pułapce wojny” zdobył aż sześć Oscarów, w tym za reżyserię, scenariusz i jako najlepszy obraz roku
To znacząca edycja Oscarów. Od początku wiadomo było, że walka rozegra się między dwoma tytułami: „Avatarem” Jamesa Camerona i „The Hurt Locker.
W pułapce wojny” Kathryn Bigelow. Plotkarskie media podkreślały, że jest to pojedynek pomiędzy byłymi małżonkami. Tego wieczoru rozegrała się jednak batalia znacznie ważniejsza: między dwiema wizjami kina.
Pierwsza z nich to fajerwerk techniczny: technika 3d, oszałamiający dźwięk i niebieskie stwory zeskakujące z ekranu niemal na kolana widzów. Druga – skromny, niemal paradokumentalny obraz o saperach w Iraku. I okazało się, że Akademia, która przez lata broniła hollywoodzkiego przepychu, teraz wybrała nie komercję, lecz sztukę.
„Avatar” odniósł sukces w kinach: zarobił niebotyczną sumę ponad 2 mld dolarów. Ale z dziewięciu nominacji przypadły mu tylko trzy statuetki – za zdjęcia, scenografię i efekty specjalne....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta