Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Luksus odporny na kryzys

14 kwietnia 2010 | Ekonomia | p.r. afp reuters
LVMH
źródło: Rzeczpospolita
LVMH

Największa na świecie firma artykułów luksusowych, właściciel ok. 60 marek, m.in. szampana Moet, galanterii skórzanej Louis Vuitton, kosmetyków Diora znacząco poprawiła obroty w I kwartale.

Kurs akcji spółki notowanej w Paryżu wzrósł we wtorek o 1,46 proc., do 90,05 euro. Od początku roku zyskały aż 15 proc.

Obroty kwartalne LVMH były o 11 proc. wyższe niż przed rokiem i sięgnęły 4,47 mld euro. To sporo więcej od oczekiwań analityków, którzy prognozowali średnio, że wyniosą one 4,25 mld euro.

Największy wpływ na poprawę wyników miały zwyżki na rynku azjatyckim. Firmie lepiej wiodło się też w Europie i Ameryce Płn. Sprzedaż mocnych alkoholi i wina, która mocno ucierpiała w czasie kryzysu, teraz zwiększyła się o 18 proc. Sprzedaż zegarków i biżuterii skoczyła o 33 proc. Prognozy spółki na 2010 r. pozostają ostrożne. Spółka zapowiedziała ostrożne inwestycje i kontrolę kosztów. We wtorek rosły też notowania konkurentów LVMH: Pernod Ricard, Diageo, Hugo Bossa.

Brak okładki

Wydanie: 8598

Spis treści

Pierwsza strona

Druga strona

Zamów abonament