Luksus odporny na kryzys
Największa na świecie firma artykułów luksusowych, właściciel ok. 60 marek, m.in. szampana Moet, galanterii skórzanej Louis Vuitton, kosmetyków Diora znacząco poprawiła obroty w I kwartale.
Kurs akcji spółki notowanej w Paryżu wzrósł we wtorek o 1,46 proc., do 90,05 euro. Od początku roku zyskały aż 15 proc.
Obroty kwartalne LVMH były o 11 proc. wyższe niż przed rokiem i sięgnęły 4,47 mld euro. To sporo więcej od oczekiwań analityków, którzy prognozowali średnio, że wyniosą one 4,25 mld euro.
Największy wpływ na poprawę wyników miały zwyżki na rynku azjatyckim. Firmie lepiej wiodło się też w Europie i Ameryce Płn. Sprzedaż mocnych alkoholi i wina, która mocno ucierpiała w czasie kryzysu, teraz zwiększyła się o 18 proc. Sprzedaż zegarków i biżuterii skoczyła o 33 proc. Prognozy spółki na 2010 r. pozostają ostrożne. Spółka zapowiedziała ostrożne inwestycje i kontrolę kosztów. We wtorek rosły też notowania konkurentów LVMH: Pernod Ricard, Diageo, Hugo Bossa.