Kilka scenariuszy dla InterCity
Juliusz Engelhardt, wiceminister infrastruktury odpowiedzialny za kolej, o prywatyzacji i oddłużeniu PKP
Rz: Podsumowując dwa lata pracy rządu, minister Cezary Grabarczyk zapowiedział, że zamówi do swojego gabinetu baner „Kolej, głupcze!”. Co oznaczała ta deklaracja w praktyce?
Juliusz Engelhardt: Miała wielkie znaczenie, jeszcze żaden minister takiej deklaracji nie złożył. Umożliwiła mi przyspieszenie szeregu działań i zapewnia przyjazną atmosferę w rządzie, kiedy zaczynamy rozmawiać o sprawach polskiej kolei. Pojawiło się też w rządzie większe zrozumienie podstawowych problemów kolei i chęć ich rozwiązania. Przykładem jest chociażby sprawa oddłużenia PKP SA, która blokuje wszystkie inne poważniejsze zamierzenia związane z koleją. Udało się szybko przyjąć nowelizację ustawy umożliwiającą wykup akcji PKP PLK przez Fundusz Kolejowy od PKP SA za co najmniej 500 mln zł rocznie przez najbliższe pięć lat. Z tych środków PKP SA będzie mogła spłacić część swoich długów, które obecnie wynoszą 5,6 mld zł. Rolowanie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
