Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Informacje

01 lipca 1996 | Ekonomia | KG

Informacje

Żegluga śródlądowa

Co najwyżej perspektywa prze-

wozów lokalnych

W ub. r. żeglugą śródlądową przewieziono 9, 3 mln tładunków, o 809 tys. tmniej niż dwa lata temu i o 6, 2 mln tmniej niż w 1988 r. W ub. r. żegluga śródlądowa odnotowała tylko 0, 67-proc. udział w przewozach ogółem.

Wśród towarów m. in. 64 proc. stanowił piasek i żwir, 16 proc. węgiel kamienny, 5 proc. -- metale i wyroby z metali, 2, 3 proc. -- rudy żelaza, 1, 7 proc. -- cement i 17 proc. nawozy. Średnia odległość przewozów piasku i żwiru wyniosła 63 km, węgla - 149 km metali i wyrobów z metali - 160 km. Z ogólnej liczby ładunków ok. 30 proc. jest przewożonych w komunikacji międzynarodowej, głównie do Niemiec. Przeważają towary masowe, nisko przetworzone.

Na rynku żeglugowym dominują dwaj armatorzy: Odratrans SA i Żegluga Bydgoska. Ich udział w przewozach sięga 70 proc. Wub. r. Odratrans przewiozła 4, 7 mln tładunków, w tym 1, 5 mln tna trasach międzynarodowych. Żegluga Bydgoska zaś przemieściła swoimi barkami 1, 8 mln ttowarów, w tym 1, 3 mln tw relacjach zagranicznych. Tymczasem zdolność przewozowa polskiej floty śródlądowej sięga 12--15 mln trocznie. Możliwości przewozowe Odratrans SA kształtują się w zależności od długości trasy i podaży...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 793

Spis treści
Zamów abonament