Umowy turystyczne sobie, a życie sobie
Napłynęło wiele skarg na organizatorów wypoczynku. Kwestionowane są dopłaty i świadczenia zastępcze. Część turystów nie czytała zawieranych umów
– Od lat powtarzają się te same zastrzeżenia i skargi turystów, które głównie dotyczą świadczeń zastępczych, najczęściej zmiany hotelu. Wydaje się, że biura podróży nadużywają przepisów – mówi Małgorzata Rothert, rzecznik konsumentów w Warszawie.
Andrzej Bućko, prawnik z Federacji Konsumentów, ocenia, że aż 70 proc. skarg dotyczy właśnie tych świadczeń oferowanych w miejscu pobytu. Art. 16 a ustawy o usługach turystycznych mówi, że musi być ono odpowiednie.
– I tu jest pole do wykrętnej interpretacji. Mieliśmy np. skargę grupy nurków, którym w ramach świadczenia zastępczego zamieniono hotel nad brzegiem morza na oddalony od niego o kilka kilometrów.
Przeloty i timesharing
–...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta