Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Nasze mleko kosztuje 2, a konkurenta 3 zł

24 grudnia 2010 | Prawo | Jerzy Kowalski

Michał Strzelecki , radca prawny z kancelarii Grynhoff Woźny Wspólnicy

Rz: W jakim zakresie dozwolona jest w Polsce reklama porównawcza?

Michał Strzelecki: Jest jak najbardziej dopuszczalna.

W praktyce trudno ją jednak stosować. Polska ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji określa osiem przesłanek, które muszą zostać łącznie spełnione, żeby uznać jej zgodność z dobrymi obyczajami. Czyli reklama porównawcza jest zgodna z dobrymi obyczajami, jeżeli m.in. nie wprowadza w błąd, porównuje obiektywnie istotne i sprawdzalne cechy produktu.

W sprawie reklamy porównawczej wypowiedział się 18 listopada Trybunał Sprawiedliwości w Luksemburgu. Co powiedział?

W rozpatrywanym przypadku chodziło o...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8811

Spis treści

Pierwsza strona

Moje Podróże

Zamów abonament