Medialne zakupy Rosjan
Media. Spółka Gazprom-Media przymierza się do inwestycji w Polsce i przejęcia biura reklamowego Atmedia.
Z informacji „Pulsu Biznesu" wynika, że spółka zależna Gazprombanku, wchodząca w skład obłożonego sankcjami przez USA Gazpromu, prowadzi negocjacje w sprawie przejęcia biura reklamy mediów tematycznych Atmedia.
Prezes polskiej firmy Marcin Boroszko nie chce komentować tych doniesień. – Każda firma ma swoją cenę i jeśli pojawia się poważna propozycja, należy ją rozważyć – podkreśla Boroszko.
Atmedia to broker reklamowy rynku internetowego i telewizyjnego. Jest obecny także w Czechach i na Węgrzech. Po znacznym spadku przychodów właściciel firmy Atmedia, amerykański koncern AMC, wystawił ją na sprzedaż. Informator „PB" twierdzi, że Gazprom-Media kupuje Atmedia, by mieć przyczółek inwestycyjny w naszym regionie.
Gazprom-Media jest największym rosyjskim koncernem mediowym. Kontroluje NTV, jedyną ogólnorosyjską niezależną telewizję oraz dziennik „Izwiestia".
—eg