Firmy boją się nowych technologii
Opracowanie GUS na temat wykorzystania technologii m.in. w firmach nie napawa optymizmem
Najnowszy raport GUS „Społeczeństwo informacyjne w Polsce” przynosi ponury obraz polskich przedsiębiorstw, które wykorzystują nowoczesne technologie w stopniu podobnym jak firmy na rozwiniętych rynkach, tyle że dekadę temu.
Nasze przedsiębiorstwa niechętnie używają Internetu do kontaktów z klientami i innymi biznesami. Podstawową witrynę internetową posiada niecałe dwie trzecie z nich. Zaledwie 7 proc. tych stron jest czymś więcej niż oknem wystawowym i pozwala np. na zamówienie towaru.
– Wiele przedsiębiorstw, szczególnie niszowych, wręcz nie potrzebuje witryny w Internecie, bo działalność opiera na sieci nieformalnych kontaktów z klientami. Biznesowa rzeczywistość jest bardzo tradycyjna – komentuje Paweł Zajączkowski, szef sprzedaży w firmie ASV Stuebbe specjalizującej się w instalacjach przemysłowych.
Jacek Murawski, prezes Microsoft Polska, jest jednak optymistą. – Po pierwsze w Polsce istnieje bardzo wiele mikroprzedsiębiorstw, co zaburza nieco obraz przeciętnej firmy. Po drugie polscy konsumenci coraz częściej używają Internetu do najróżniejszych transakcji. Oni wymuszają na firmach adaptację nowych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta