Dwie filozofie show-biznesu
W 2011 r. dojdzie do płytowego pojedynku gigantów: U2 i Coldplay. A także Stonesów, Red Hot Chili Peppers i R.E.M.
Tradycyjna fonografia oparta na sprzedaży cd upada, a wydawcy szukają szansy w sieci. Gwiazdy największe dochody czerpią z koncertów. Ale bez premiery nowych nagrań nikt nie zaryzykuje sprzedaży coraz droższych biletów nawet na najbardziej spektakularne tournée.
W tym roku dojdzie do niespotykanej wcześniej rywalizacji gwiazd rocka. Zwycięzcę poznamy, porównując wpływy ze sprzedaży nagrań i wejściówek. Kto wie, czy nie ważniejsza będzie konfrontacja dwóch filozofii myślenia o muzyce.
Pierwsza, konserwatywna, oparta jest na pełnej kontroli sprzedaży nagrań i poglądzie, że muzyki nie można mieć za darmo. Łączy się to z bezwzględną walką z piractwem w sieci. Bywa, że z forsowaniem wysokich cen biletów na koncerty. Druga, liberalna, stawia na równouprawnienie sprzedaży piosenek w tradycyjnych sklepach oraz w sieci, otwartość wobec fanów, oferowanie muzycznych bonusów online za darmo oraz...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta