Niedrogi system łączności dla niewielkiego biura
Koszt uruchomienia wirtualnej centrali jest niewielki. Płaci się abonament za dzierżawę systemu. Trzeba też kupić bramki VoIP lub telefony działające w technologii IP, czasami zainwestować w lepsze łącze internetowe
Dzięki technologiom internetowym coraz więcej rozwiązań nie tylko informatycznych, ale też telekomunikacyjnych można użytkować na zasadzie dzierżawy. Można też w ten sposób kupić usługę wirtualnej centrali telefonicznej. Jest do doskonały sposób na zbudowanie systemu łączności wewnętrznej i zewnętrznej w firmie.
Telefonia internetowa (VoIP) na całym świecie coraz wyraźniej wypiera tradycyjne rozwiązania. Potwierdzają to badania firmy analitycznej In-Stat. Wynika z nich, że w amerykańskich firmach obecność VoIP wzrośnie z 33 proc. w 2009 r. do 79 proc. w 2013 r. Sprzedaż telefonicznego wyposażenia IP co roku zwiększa się o 50 proc.
Duże przedsiębiorstwa, zatrudniające powyżej 200 osób, zazwyczaj inwestują we własne centrale telefoniczne. Są one jednak drogie. Alternatywą dla takich tradycyjnych central są dzierżawione centrale wirtualne IP PBX umieszczone na serwerach dostawcy. Nie wymagają one linii telefonicznych. Zamiast nich potrzebne są szerokopasmowe łącza internetowe.
Obniża to koszty. Pozwala nawet bardzo małym firmom na korzystanie z funkcji normalnej wewnętrznej centrali.
Usługi centrali wirtualnej oferują przede wszystkim operatorzy telekomunikacyjni, a także operatorzy TV (np. Vectra). Są to rozwiązania profesjonalne, bezpieczne, gwarantujące wysoką jakość rozmów. Na rynku działają też mniejsi operatorzy,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)

