Gwarancja ważna, nawet gdy brakuje danych
Jeśli dokumenty zostaną źle wypełnione, klient i tak ma prawo reklamować towar
Dotychczas przepisy przewidywały, że gwarancja jest ważna, nawet gdy uchybia obowiązkom z art. 3 ust.1 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. Chodziło np. o sytuacje, gdy jej treść została sformułowana w sposób niejasny.
Wchodząca dziś w życie nowelizacja ustawy poszerza tę regulację. Także uchybienie wymogom z art. 13 ust. 2 i 4 nie przekreśla praw konsumenta wynikających z gwarancji. Może więc z niej skorzystać także wówczas, gdy sprzedawca nie sprawdzi, czy dane z gwarancji zgadzają się z oznaczeniami na sprzęcie lub gdy w dokumencie zabraknie informacji na temat zasięgu terytorialnego.
Głównym celem nowelizacji było dostosowanie polskich przepisów do dyrektywy unijnej.
podstawa prawna: nowelizacja z 16 grudnia 2010 r.


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)