Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Gwarancja ważna, nawet gdy brakuje danych

03 marca 2011 | Prawo | SW

Jeśli dokumenty zostaną źle wypełnione, klient i tak ma prawo reklamować towar

Dotychczas przepisy przewidywały, że gwarancja jest ważna, nawet gdy uchybia obowiązkom z art. 3 ust.1 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. Chodziło np. o sytuacje, gdy jej treść została sformułowana w sposób niejasny.

Wchodząca dziś w życie nowelizacja ustawy poszerza tę regulację. Także uchybienie wymogom z art. 13 ust. 2 i 4 nie przekreśla praw konsumenta wynikających z gwarancji. Może więc z niej skorzystać także wówczas, gdy sprzedawca nie sprawdzi, czy dane z gwarancji zgadzają się z oznaczeniami na sprzęcie lub gdy w dokumencie zabraknie informacji na temat zasięgu terytorialnego.

Głównym celem nowelizacji było dostosowanie polskich przepisów do dyrektywy unijnej.

 

podstawa prawna: nowelizacja z 16 grudnia 2010 r.

Brak okładki

Wydanie: 8867

Spis treści
Zamów abonament