Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Browary wydają krocie na promocję

03 marca 2011 | Ekonomia | Beata Drewnowska
Lider i wicelider rynku piwa mają najcenniejsze marki w branży. Ich wydatki na reklamę są największe.
źródło: Rzeczpospolita
Lider i wicelider rynku piwa mają najcenniejsze marki w branży. Ich wydatki na reklamę są największe.

W 2010 roku najwięksi producenci piwa zwiększyli wydatki na reklamy o ok. 30 proc. Ich medialna ekspansja nie wszystkim się podoba. Ograniczyć chcą ją m.in. senatorowie

Około 400 mln zł przeznaczyły na reklamę Kompania Piwowarska, grupa Żywiec, Carlsberg Polska i Royal Unibrew Polska – szacuje firma badawcza Kantar Media. Wydatki tych czterech czołowych producentów piwa były o ok. 100 mln zł wyższe niż rok wcześniej. Browary, ze względu na dużą konkurencję, niechętnie dzielą się szczegółami swoich strategii promocyjnych. Nie jest jednak tajemnicą, że oprócz wzrostu cenników reklamowych w drugiej połowie 2010 r.  zwiększeniu wydatków sprzyjała stagnacja na rynku piwa. W 2009 r. jego sprzedaż...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8867

Spis treści
Zamów abonament