Warunki ustawienia reklamy przy drodze
Jeżeli przedsiębiorca umieści banner obok szosy bez zezwolenia, może się spodziewać kary
Nakazuje to ustawa o drogach publicznych (tekst jedn. DzU z 2007 r. nr 19, poz. 115 ze zm.).
Nawet gdy chodzi o reklamy umieszczane na ustawionym legalnie przy drodze kiosku.
Szczeciński WSA uznał, że powierzchnią reklamy jest całe miejsce, które faktycznie zajmuje informacja wizualna umieszczona na jakiejkolwiek konstrukcji usytuowanej w pasie drogowym.
Są jednak miejsca, w których w ogóle nie wolno stawiać takich reklam.
Art. 39 ust. 1 pkt 5 ustawy o drogach publicznych zakazuje umieszczania reklam w pasie drogowym poza obszarami zabudowanymi, z wyjątkiem parkingów. Reklama jest bowiem urządzeniem niezwiązanym z gospodarką drogową i obsługą ruchu drogowego.
Tablice czy transparenty nie mogą się więc znajdować bliżej niż w określonej odległości od jezdni. Minimalne odległości znajdziemy w art. 43 ust. 1 ustawy o drogach publicznych.
Co inwestor załatwia w urzędzie
Umieszczenie reklamy w pasie drogowym w obszarze zabudowanym i na parkingach poza obszarem zabudowanym wymaga:
• uzyskania zgody zarządcy drogi wydanej w drodze decyzji administracyjnej na podstawie art. 39 ust. 3 ustawy o drogach publicznych,
• zgłoszenia właściwemu organowi architektoniczno-budowlanemu zamiaru instalowania tych tablic zgodnie z prawem budowlanym.
– Jeżeli w ciągu 30 dni od dnia doręczenia ww.
...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta