Firmy kupują mniej samochodów
W 2011 roku liczba aut rejestrowanych przez przedsiębiorców może się skurczyć o jedną czwartą
Kurczy się rynek nowych samochodów osobowych. W pierwszym kwartale liczba rejestracji zmalała w porównaniu z ubiegłym rokiem o blisko 5 proc. Na ten spadek wpływa wyhamowanie zakupów firm spowodowane likwidacją z końcem ubiegłego roku tzw. kratki.
Instytut Samar zakłada, że w całym 2011 roku zakupy firmowe mogą się zmniejszyć w granicach nawet 25 proc. W styczniu i w lutym nowe auta firmowe stanowiły ok. 38 proc. (15,7 tys.) wszystkich rejestracji, podczas gdy w ubiegłym roku było ich grubo ponad połowę. – W drugiej połowie roku obecne proporcje będą się znowu odwracać – uważa prezes Związku Dealerów Samochodowych Marek Konieczny. Ale obraz rynku już się nie zmieni.
Trudno się dziwić: w minionym roku przedsiębiorcy mocno nadwyrężali portfele: od stycznia do grudnia na firmy kupiono w sumie 182,4 tys. aut, podczas gdy rok wcześniej tylko 134,5 tys. Wzrost przekroczył więc 35 proc. Z kolei...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta