Polska może być dobrą marką
Profesjonalne kształtowanie wizerunku naszego kraju za granicą ma bezpośrednie przełożenie na zainteresowanie inwestorów
Polska widziana oczami obcokrajowców to niejednokrotnie lepszy kraj, niż wynikałoby to z ocen samych Polaków. Zupełnie inaczej oceniają Polskę cudzoziemcy, którzy jej nie znają, jeszcze inaczej zagraniczni przedsiębiorcy czy dziennikarze. O tym, jak nasz kraj kojarzył się w przeszłości, a jak teraz, rozmawiali uczestnicy debaty „Czy Polska to dobra marka" zorganizowanej w redakcji „Rzeczpospolitej".
Pierwsze skojarzenie
Według prezesa Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych Sławomira Majmana Polska źle kojarzy się tym wszystkim, którzy dowiadują się o nas wyłącznie z mediów lub przekazów pośrednich.
– Według badań przeprowadzonych na zlecenie spółki PL.2012 oraz Ministerstwa Sportu i Turystyki pierwsze skojarzenia z Polską są dla nas mocno niekorzystne: kraj biedny, rolniczy, słabo rozwinięty, bardzo religijny, z wysoką przestępczością i dużą liczbą emigrantów – twierdzi Majman. Zupełnie inne skojarzenia mają środowiska gospodarcze zorientowane na współpracę zagraniczną. Tu we wszystkich badaniach widoczny jest skok pozytywnych skojarzeń. – Widzą nas jako kraj stabilny, o dużym rynku wewnętrznym i wzroście gospodarczym. Jakbyśmy mówili o zupełnie dwóch innych krajach – dodaje Majman.
Dlaczego tak jest? Zdaniem wiceministra sportu i turystyki Katarzyny...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta