Sieci mniejszych sklepów lepsze od hipermarketów
Największe obroty z mkw. sklepu generują sieci Biedronka i Intermarche. Duże powierzchnie wcale nie gwarantują wysokiej efektywności. Hipermarkety wypadają słabiej od dyskontów
Wśród największych firm handlowych w Polsce zdecydowanie najbardziej efektywna jest Biedronka. Metr kwadratowy sklepu tej sieci rocznie generuje niemal 4,7 tys. euro obrotu. Poziom 4 tys. euro pokonały jeszcze tylko Intermarche i Auchan. W ostatnim przypadku to zdecydowanie najlepszy wynik sieci hipermarketów (firma jednak prowadzi także mniejsze formaty sklepów, takie jak Simply Market). Dane zebrała z raportów firm badawczych i opracowała spółka ITM Polska, zarządzająca siecią Intermarche i marketami budowlanymi Bricomarche.
– Średnia...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta