Trudniej walczyć z konkurencją
Doradcy muszą sprostać sprzecznym wymaganiom klientów: świadczenia wysokiej jakości usług w niskiej cenie
Spowolnienie gospodarcze w latach 2008 – 2009 przyczyniło się do dużych zmian w funkcjonowaniu rynku doradztwa podatkowego. Przede wszystkim mimo wzrostu liczby transakcji w gospodarce nadal utrzymuje się presja na obniżanie cen. Firmy z tego sektora muszą włożyć więcej pracy, by osiągnąć sukces. Jak sobie radzą? Wyniki piątej edycji rankingu doradców podatkowych wskazują, że całkiem nieźle.
Najwięksi w czołówce
W czołówce naszego zestawienia pod względem przychodów od lat dominują firmy z tzw. wielkiej czwórki. W tym roku nie było inaczej, mimo że dwie z nich – KPMG i Ernst & Young – odnotowały gorsze wyniki finansowe. Pierwsze miejsce w obu kategoriach – pod względem liczby zatrudnianych doradców oraz wysokości przychodów – obroniła spółka PricewaterhouseCoopers. Drugie, także w obu klasyfikacjach, zajęła firma Deloitte.
Zmiany na rynku
Spory sukces odniosła też piąta w zestawieniu spółka MDDP, której przychody wyniosły w 2010 r. niemal 27 mln zł, co oznacza wzrost o 2 mln zł w stosunku do poprzedniego roku. Milionowym wzrostem przychodów może się pochwalić Instytut Studiów Podatkowych Modzelewski i Wspólnicy. Na uwagę zasługuje też sukces firmy ECDDP z Krakowa, która dzięki wzrostowi przychodów o 1,5 mln zł awansowała na dziesiąte miejsce w tym...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta