Gwiazdy sportu promują miasta
Znane ze sportowych aren twarze budzą pozytywne emocje i gwarantują samorządom skuteczną reklamę
Mateusz Kusznierewicz jest rodowitym warszawianinem, ale od dwóch lat wspiera Gdańsk. – Do współpracy zaprosili mnie prezydent Paweł Adamowicz i prezes Fundacji Gdańskiej Cezary Windorbski. Przeprowadziłem się tu i zostałem ambasadorem miasta ds. morskich – mówi „Rz" mistrz olimpijski z Atlanty (1996) i brązowy medalista z Aten (2004) w żeglarstwie w klasie Finn. – Z Warszawy nie było żadnych propozycji. Może to za duża metropolia.
Morska stolica Polski
Na czym polega funkcja ambasadora Gdańska? – Miasto ma prawo do wykorzystania mojego wizerunku. Pracuję z kilkunastoma osobami. Chcemy, by Gdańsk zasłużył na miano morskiej stolicy Polski, a jego mieszkańcy poznali Bałtyk – opowiada o swojej roli Kusznierewicz.
Współpracę oparto na czterech filarach: edukacji, promocji, rozwoju infrastruktury morskiej oraz reklamowaniu Gdańska jako miejsca atrakcyjnego nie tylko dla turystów i żeglarzy, ale również biznesu i inwestycji. – Na rufie jachtu oraz na odzieży sportowej mam umieszczone logo miasta i...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta