Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Gdańsk jest regionalnym portem

22 czerwca 2011 | Logistyka Transport Spedycja | Robert Przybylski
autor zdjęcia: Robert Przybylski
źródło: Fotorzepa

Rozmowa z Eivindem Koldingiem, prezesem Maersk Line, największym na świecie morskim przewoźnikiem kontenerowym

Czy kryzys już jest za nami?

Eivind Kolding: Globalny handel się odrodził. Rosną obroty, w tym roku spodziewany się zwiększenia przewozów o 7 – 8 proc., chociaż stawki przewozowe nadal są niskie, natomiast rosną ceny paliwa, jednego z największych składników kosztów. Jednak w żegludze zmienność warunków funkcjonowania to normalne ryzyko, na które jesteśmy przygotowani.

Dlaczego wiodący morski przewoźnik kontenerów skierował największe na świecie statki do Gdańska?

Polska gospodarka szybko rośnie, bez tego wzrostu zarówno nasze statki, jak i niedawno zbudowany w Gdańsku głębokowodny port byłyby niepotrzebne. Półtora roku temu rozpoczęliśmy regularne bezpośrednie połączenie między Szanghajem i Gdańskiem statkami o pojemności 8 tys. TEU (kontenerów 20-stopowych), wydłużając linię AE10. Liczba przewożonych...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Brak okładki

Wydanie: 8960

Spis treści
Zamów abonament