Żeglarstwo to charakter
Adam Liszkiewicz, pomysłodawca kampanii „Bezpiecznie nad wodą”, żeglarz, dziewięciokrotny mistrz Polski
Pomysł na kampanię wyszedł od pana.
Adam Liszkiewicz: Pomysł akcji promującej bezpieczeństwo nad wodą zrodził się po białym szkwale w 2007 roku, kiedy życie na wodzie straciło 12 osób. Wtedy postanowiłem stworzyć akcję, która będzie promować bezpieczne i odpowiedzialne zachowanie na wodzie. Początkowo skoncentrowaliśmy się na Mazurach. W sześciu miejscowościach odbyły się imprezy pod hasłem „Bezpieczne Mazury". Promowaliśmy wówczas dekalog żeglarza opracowany przez Krzysztofa Baranowskiego i dekalog WOPR. Już wtedy wiedzieliśmy, że przyczyny większości niebezpiecznych zdarzeń na wodzie wynikają z lekceważenia natury. Zła prognoza pogody, czarna chmura nad głową zawsze są sygnałem, żeby nie wychodzić na wodę. Podobnie, gdy nie mamy solidnego, sprawdzonego sprzętu, etc....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta