PGNiG Bezpiecznie nad wodą – czwarty sezon
Michał Szubski, prezes PGNiG, opowie o powodach zaangażowania się firmy w czwartą edycję ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej „PGNiG Bezpiecznie nad wodą”, promującej aktywny i bezpieczny wypoczynek nad wodą, która rusza 24 czerwca
Co skłoniło PGNiG do zaangażowania się w promowanie bezpieczeństwa nad wodą?
Michał Szubski: Historia naszego zaangażowania się w tę akcję sięga 2007 roku, kiedy to na Mazurach miał miejsce biały szkwał. Ta tragedia, która pochłonęła życie 12 ofiar, zainspirowała nas do powołania akcji łączącej edukację w zakresie bezpiecznego zachowania się nad wodą i postaw proekologicznych.
Tak w roku 2008 narodziła się akcja „PGNiG Bezpieczne Mazury", która już rok później objęła swoim zasięgiem także tereny nadmorskie i przybrała nazwę „PGNiG Bezpiecznie nad wodą". Od tego czasu co roku latem jesteśmy obecni w najpopularniejszych miejscowościach wypoczynkowych nad największymi akwenami wodnymi, edukując poprzez aktywność i zabawę.
Nie jesteście w tym sami...
To prawda. PGNiG jest partnerem głównym przedsięwzięcia, ale ściśle współpracują z nami: WOPR, Falck Medycyna, Delphia Yachts i Polski Związek Żeglarski. Szczególnie cieszy fakt, że patronat honorowy nad kampanią objął minister sportu i turystyki Adam Giersz.
Statystyki policji i WOPR wciąż wskazują na dużą liczbę utonięć. Główne przyczyny tragedii to brawura, alkohol, przecenianie swoich możliwości w walce z żywiołem huraganu na...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta