Aptekom niestraszny zakaz promocji leków
Od stycznia farmaceuci będą mieli zakaz reklamy i oferowania kart lojalnościowych. Niektórzy już szukają sposobów na obejście przepisów
Hasła „U nas najtaniej", „Leki za grosz" czy „Apteka z sercem" przestaną wkrótce pojawiać się na plakatach i ulotkach.
Wszystko za sprawą ustawy o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych (DzU z 2011 r. nr 122, poz. 696), która wchodzi w życie 1 stycznia 2012 r. Przepisy zakazują bowiem farmaceutom oferowania programów lojalnościowych, które przywiązują klientów do danej apteki lub ich sieci. Teraz dzięki kartom lojalnościowym chory, kupując leki w danej aptece, zbiera punkty, wymienia je na nagrody bądź dostaje coraz większe zniżki na
farmaceutyki. Ponadto ustawa refundacyjna znowelizuje jednocześnie art. 94a prawa farmaceutycznego, który zabroni aptekom reklamowania się.
Będzie surowiej
– Przepisy wprowadzają mocno...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta