Telewizje tracą, zyskuje Internet
Coraz mniej widzów ogląda programy informacyjne. Wolą szukać wiadomości w sieci. I mają dość polityki
Sztandarowe serwisy informacyjne największych telewizji mają poważne kłopoty. W ciągu ostatnich trzech miesięcy oglądało je znacznie mniej Polaków niż w tym samym czasie rok temu. I to mimo że od sierpnia do października trwał gorący politycznie okres – kampania wyborcza, wybory i czas powyborczych rozdań oraz rozliczeń.
W październiku „Fakty" TVN oglądało 4,2 mln osób, podczas gdy w tym samym miesiącu rok temu było to 4,55 mln, czyli o 7 proc. więcej. Jeszcze większą, bo 10-proc., stratę zanotowały „Wiadomości" TVP 1, które w październiku tego roku miały 4,1 mln widzów, a rok temu prawie 4,6 mln. 9-proc. spadek oglądalności zanotował także „Teleexpress" TVP 1 (z 3,7 mln do 3,4 mln widzów).
Podobnie sytuacja wyglądała w poprzednich miesiącach. Na przykład we wrześniu „Wiadomości" oglądało 3,8 mln osób, czyli o 400 tys. widzów...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta