Żniwa dla bakaliowych firm
Najwięksi gracze zgodnie twierdzą, że ten sezon był dla nich lepszy od ubiegłorocznego
– Mimo droższych surowców i słabszej złotówki oceniam święta Wielkanocne 2012 jako lepsze niż w 2011 roku. Zanotowaliśmy wzrost przychodów z produktów bakaliowych o blisko 15 proc. – mówi Marian Owerko, prezes i największy akcjonariusz Bakallandu.
Mimo że Wielkanoc w tym roku wypada w kwietniu, sprzedaż przedświąteczna zakumulowała się już w marcu. – Cały pierwszy kwartał, z uwzględnieniem naszej spółki produkującej płatki, był pod względem przychodów lepszy o blisko 20 proc. – szacuje Owerko. Jego firma jest liderem branży, z ok. 24-proc. udziałem. Około 8,9 proc. rynku kontroluje Helio, a 8,2 proc. Atlanta.
Sieci dyktują warunki
Warto jednak podkreślić, że te dane nie uwzględniają marek własnych sieci handlowych....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta