Czy fundraising jest zawsze opłacalny?
Odpowiedź na to pytanie może być tylko jedna: zawsze! Warunkiem jest prowadzenie przez organizację czy instytucję prawdziwego fundraisingu, a nie jego substytutu w postaci działań pozorowanych lub miotanie się w akcjach pozyskania pieniędzy tuż po zakończonym grancie. Prawdziwy fundraising to zaplanowane działanie, które w perspektywie kilku, kilkunastu miesięcy zaczyna przynosić wymierne rezultaty.
Wśród ludzi związanych z trzecim sektorem słowo „fundraising" budzi dużo emocji. Są osoby, które traktują je jako emanację komercjalizacji fundacji i stowarzyszeń. Według mnie takie podejście jest błędem. Etyczny i skuteczny fundraising umożliwia stabilizację sytuacji materialnej instytucji, uniezależnia ją od pojedynczego źródła finansowania (np. dotacji miejskich czy grantów unijnych). Dzięki pracy fundraiserów możliwy jest rozwój organizacji...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta