Muzyka w chmurze
Internauci coraz chętniej płacą za słuchanie muzyki prosto z sieci
W ubiegłym roku w USA przychody z muzyki online już w 36,9 proc. (co dało 171,1 mld dol.) pochodziły z opłat od samych słuchaczy, którzy coraz bardziej przyzwyczajają się do słuchania muzyki z chmury, prosto z sieci, bez kupowania plików, a jedynie za zazwyczaj niewysoki miesięczny abonament – wynika z wyliczeń eMarketera.
Pozostałe przychody wciąż generowały reklamy zamieszczane na takich serwisach. Czy nowe pokolenie internautów, chętnie korzystające z „chmury", zmieni muzyczny rynek? – Najkrótsza odpowiedź to: możliwe. Trendy kształtują się we właściwym kierunku, prognozy dla rozwoju tej technologii są bardzo pozytywne, rośnie aktywność internautów związana z dzieleniem się takimi treściami w sieci, a to pomaga generować przychody i daje nowe marketingowe możliwości operatorom – komentuje raport Paul Verna, starszy analityk...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta