Dwa lata zakupów w grupie
16 kwietnia 2010 r. sprzedał się pierwszy kupon rabatowy na serwisie Gruper. Przez dwa lata użytkownicy Groupona zaoszczędzili już ponad 1 mld zł. Serwisów tego typu jest ponad 20. Obecnie portale skupiają się na rozwoju aplikacji mobilnych
Zakupy grupowe w Polsce oficjalnie rozpoczęły się od sprzedaży taniej o 50 proc. zestawu lunchowego w kawiarni na warszawskim Mokotowie przez serwis Gruper. Znalazło się aż 85 chętnych, co założyciele serwisu uznali za sukces, ponieważ jeszcze niewiele osób wiedziało, na czym system polega.
Mało kto się spodziewał, że właśnie powstaje nowa usługa, która przynajmniej częściowo zrewolucjonizuje handel internetowy. Zaczęło się jeszcze wcześniej w USA, gdzie w sieci ruszyła sprzedaż kuponów na propozycje wyjścia do restauracji, rezerwacje hoteli czy usługi kosmetyczne. Aby skorzystać z rabatu, ofertę musiała kupić z góry określona grupa osób. Chętnych nie brakowało, ponieważ obniżki przekraczały 50 proc. ceny wyjściowej. Firmy zyskiwały promocję i mogły dotrzeć do nowych klientów, którzy czyhali na obniżki.
– Po okresie testowania różnych rozwiązań, jak i samego modelu biznesowego, udało nam się stworzyć serwis, który cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem ze...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta


![[?]](https://static.presspublica.pl/web/rp/img/cookies/Qmark.png)
