Uwięzieni w klatce tradycji
Od piątku na ekranach „Przebaczenie krwi” – fascynujący film Joshui Marstona o albańskim kanunie
Joshua Marston kocha poznawać świat. Fotografował go jeszcze jako licealista, ale traktował to zajęcie jako hobby. Zdecydował się na studia socjologiczne, potem pracował przez jakiś czas w ambasadzie amerykańskiej w Paryżu. Chciał zostać dziennikarzem, podjął naukę na wydziale stosunków międzynarodowych. I zrozumiał, że zdjęcia mówią o świecie więcej niż naukowe eseje.
Od młodości podróżował. We Francji mieszkał u rodziny w Strasburgu, potem tak zwiedzał Włochy, Meksyk. Do kina wniósł podobną metodę poznawania świata – bez powierzchowności, poprzez kontakt z codziennością, językiem, kulturą. Kiedy kręcił „Marię łaski pełną" o dziewczynach, które pracując dla gangów narkotykowych, przemycają torebki z białym proszkiem we własnych wnętrznościach, spędził w Kolumbii wiele miesięcy. Potem w Iraku przygotowywał scenariusz o kierowcach pracujących dla firmy Halibutron, nie mógł jednak na jego realizację zebrać 20 mln dolarów. Nakręcił...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta