Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Gotowe drinki zyskują kosztem czystej wódki

26 kwietnia 2012 | Ekonomia | Beata Drewnowska
Milionowe wydatki na alkopopy
źródło: Rzeczpospolita
Milionowe wydatki na alkopopy

W Polsce rośnie popyt na słabsze alkohole. Od 2007 r. wydatki na takie napoje zwiększyły się o ponad 250 proc.

74 mln zł przeznaczyli Polacy w ubiegłym roku na drinki gotowe do spożycia, zwane też alkopopami lub RTD (z ang. rea-dy to drink) – wynika z danych firmy badawczej Nielsen. To o ponad 30 proc. więcej niż w 2010 roku i aż o ponad 250 proc. więcej niż w 2007 r.

Wydatki na RTD rosną dziś najszybciej spośród wszystkich alkoholi w Polsce. Tak dużego tempa sprzedaży nie zanotowała w ubiegłym roku nawet coraz popularniejsza u nas whisky (wzrost o ponad 20 proc.).

– Sprzedaż drinków gotowych do spożycia rośnie, ponieważ...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9218

Wydanie: 9218

Spis treści
Zamów abonament