Nowe podboje polskich firm
Promocja na rynkach egzotycznych ma być bardziej skuteczna niż w krajach unijnych
Polskie firmy nastawione na zagraniczną ekspansję idą na nowe rynki, bo w krajach rozwiniętych robi się coraz ciaśniej. – Na rynku unijnym możliwości wzrostu są coraz mniejsze. Zamówienia ogranicza kryzys, a na magazyn nikt nie kupuje – podkreśla Mieczysław Twaróg, prezes Stowarzyszenia Eksporterów Polskich. W tej sytuacji mocno rośnie zainteresowanie rynkami wschodnimi. W ubiegłym roku wzrost eksportu do Rosji był prawie dwukrotnie większy niż do największego partnera gospodarczego Polski, czyli Niemiec. – Rynki wschodnie to przyszłość naszego eksportu – uważa Twaróg.
Programy ważne dla gospodarki
Ministerstwo Gospodarki stawia tymczasem na pięć rynków, które uważa za szczególnie perspektywiczne:...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta