Nieprawdziwe informacje o firmie mogą ją łatwo zniszczyć
Czynem nieuczciwej konkurencji jest działanie sprzeczne z prawem lub dobrymi obyczajami, jeżeli zagraża ono lub narusza interes innego przedsiębiorcy lub klienta
Konieczność zapewnienia zdrowych i sprawiedliwych reguł gry rynkowej wymaga skutecznej ochrony uczciwej konkurencji pomiędzy przedsiębiorcami rywalizującymi o klientów w tych samych lub podobnych segmentach rynkowych.
Zapewnienie „niewygórowanych” cen oraz utrzymanie wysokiej jakości oferowanych towarów i świadczonych usług, przy jednoczesnej rywalizacji światowych koncernów i mniejszych polskich przedsiębiorstw o każdego klienta, wymaga znacznej uwagi prawodawcy UE i poszczególnych państw członkowskich, w tym Polski. Także sami przedsiębiorcy powinni zwrócić szczególną uwagę na swoją politykę marketingowo-sprzedażową i sposób prowadzonej z konkurencją rywalizacji.
Ochrona zasady prawidłowo funkcjonującej uczciwej konkurencji na polskim rynku oparta jest w głównej mierze na dwóch mechanizmach – publicznoprawnym nadzorze i kontroli sprawowanej przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów na podstawie ustawy z 16 lutego 2007 roku o ochronie konkurencji i konsumentów (DzU nr. 50, poz. 331) oraz prywatnoprawnego mechanizmu roszczeń przysługującego przedsiębiorcom na podstawie ustawy 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (tekst jedn.DzU z 2003 r. nr. 153, poz. 1503 ze zm..; dalej: uznk).
O ile w przypadku tego pierwszego mechanizmu przedsiębiorcy nie mają realnej możliwości wpływu na wszczęcie i przebieg...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta