Energetyki na fali wzrostu
Hossa na rynku napojów pobudzających już minęła. Ale tempo ich sprzedaży znów przyspiesza
– Rynek napojów energetycznych jest w fazie rozwoju i ma perspektywy, aby nadal się zwiększać – mówi Dorota Liszka, rzeczniczka grupy Maspex, która od niemal dwóch lat produkuje energetyk Tiger na licencji Dariusza Michalczewskiego.
Firma badawcza Nielsen policzyła, że w ciągu siedmiu miesięcy tego roku Polacy kupili o 16,4 proc. napojów energetycznych więcej niż rok wcześniej. Tylko w lipcu wzrost przekroczył, rok do roku, 17 proc.
Ceny w dół
Sprzedaż energetyków przyspieszyła po niemal trzech latach spowolnienia. Hamowanie zaczęło się w 2009 r. W ubiegłym roku według Nielsena wielkość rynku poszła w górę o ponad 5 proc. Tymczasem jeszcze w połowie ubiegłej dekady rosła o kilkadziesiąt procent rocznie. Rekordowy był dla branży 2007 r. Kupiliśmy wówczas o prawie 150 proc. energetyków więcej niż rok wcześniej.
Według instytutu Euromonitor International polski rynek napojów energetycznych ma szanse rosnąć stopniowo jeszcze przez kilka lat. Prognozuje, że w 2016 r. kupimy ich o niemal 11 proc. więcej niż w 2011 r.
– Tym, co ostatnio sprzyjało popytowi na napoje energetyczne, była pogoda, ważna dla sprzedaży wszystkich napojów. Nie bez znaczenia...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta