Rzadko korzystają, bo niewiele wiedzą o faktoringu
Małe i średnie przedsiębiorstwa nie korzystają z faktoringu w przekonaniu, że jest to usługa droga i dedykowana dużym firmom.
Faktoring to usługa polegająca na zakupieniu przez faktora nieprzeterminowanej wierzytelności mającej odroczony termin płatności. Faktor, kupując fakturę, dokonuje płatności za wykonaną usługę lub dostarczony towar i przejmuje na siebie wyegzekwowanie wierzytelności od kontrahenta. To dość proste i z pewnością bardzo korzystne rozwiązanie, za którym idzie zapewnienie firmie stałego finansowania działalności, a więc płynności finansowej, nie jest wykorzystywane przez małe i średnie przedsiębiorstwa. Są one bowiem przekonane, że faktoring jest usługą drogą, na którą stać jedynie duże firmy. Czy rzeczywiście tak jest?
Zdaniem przedstawicieli firm faktoringowych faktoring nie jest wprawdzie produktem masowym, ale też nie jest prawdą, że dostęp do niego mają jedynie duże, bogate firmy. Małe i średnie przedsiębiorstwa również mogą stać się klientami faktorów. Problem leży jednak w nieznajomości produktu. Mikroprzedsiębiorcy, chcąc zapewnić swoim firmom źródła finansowania, sądzą, że jedynym dostępnym narzędziem są bankowe kredyty i pożyczki.
Według Magdaleny Kupisz z Departamentu Faktoringu i Finansowania Strukturyzowanego w Raiffeisen, świadomość instrumentów finansowych dostępnych na rynku polskim wśród mikroprzedsiębiorstw jest znikoma....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta