E-magazyny rozruszają rynek w USA
prasa | Na razie tam, bo w Polsce wydawcy luksusowych pism wciąż rzadko inwestują w ich tabletowe wersje. Lukę mogą chcieć wykorzystać nowi gracze stawiający tylko na e-wydania
magdalena lemańska
Wpływy z elektronicznych wydań magazynów wzrosną w USA w ciągu najbliższych czterech lat o 30 proc. do 4,1 mld dol. i będą rosły znacznie szybciej niż analogiczne przychody amerykańskich gazet, które zwiększą się w tym samym czasie o niecałe 18 proc. – wynika z najnowszych prognoz eMarketera. – Wzrastające nasycenie rynku tabletami smartfonami i e-czytnikami tworzy korzystną biznesową atmosferę dla tych firm, które decydują się na wydawanie cyfrowych edycji – komentują analitycy eMarketera.
Czytelników trudno zliczyć
Według firmy na koniec roku w USA tablety ma mieć już prawie 70 mln ludzi, czyli ok. jednej trzeciej amerykańskich internautów, a w 2015 roku liczba ta wzrośnie do 133,5 mln ludzi, czyli prawie 52 proc. Jak dodają analitycy eMarketera, wpływy z tego typu działalności i tak rosną zbyt wolno w porównaniu z oczekiwaniami ich właścicieli. – Podczas gdy jedni reklamodawcy szybko przekonują się do cyfrowych rozwiązań, inni wciąż czekają, aż cyfrowe zachowania bardziej zakorzenią się...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta