Dotacje pomogą przedsiębiorcy zaistnieć na zagranicznych rynkach
Chociaż nic nie zastąpi dobrego towaru lub usługi jako elementu niezbędnego do skutecznego podbijania obcych terytoriów, to są instrumenty, które taką ekspansję mogą ułatwić
Wartość polskiego eksportu systematycznie rośnie. Pokazują to dane statystyczne. Podczas gdy w roku 2000 jego wartość wyniosła 34 mld euro, pięć lat później 71 mld euro, to w ubiegłym roku przekroczyła już 136 mld euro. Za tymi liczbami stoją tysiące przedsiębiorców, którzy odkryli, że rynek wewnętrzny to za mało i że dla dalszego, dynamicznego rozwoju potrzebują oni nowych kontaktów i partnerów handlowych.
Wejście, a tym bardziej utrzymanie się na zagranicznym rynku nie jest prostym zadaniem. Wymaga dobrej znajomości reguł i zwyczajów na nim panujących i odpowiedniego dostosowania się do nich. Znalezienia właściwego partnera handlowego i takiego skonstruowania warunków transakcji, które w odpowiednim stopniu będą zabezpieczać interesy obu stron.
Niemniej jednak wejście na obcy rynek może być dla firmy znakomitym bodźcem do dalszego rozwoju. Warto więc przygotować sobie koncepcję takiej ekspansji. Tym bardziej że istnieją instrumenty, które mogą w tym pomóc. Obecnie przedsiębiorcy mają szansę sięgnąć po dotacje, które w jakimś stopniu sfinansują np. akcje promocyjne, transport eksponatów na targi międzynarodowe, koszty związane z uzyskiwaniem niezbędnych certyfikatów lub udział przedsiębiorcy w międzynarodowej misji gospodarczej.
Inne pomogą sfinansować transakcje eksportowe. I chociaż nie zastąpią one dobrego planu...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta