Branżowe i ogólne programy promocji firm i ich produktów
Precyzyjnie wybrane targi lub wystawy międzynarodowe pomogą nie tylko nawiązać nowe kontakty, ale także podpatrzyć, co robi i proponuje konkurencja
W zakresie proeksportowej pomocy program „Innowacyjna gospodarka" nie kończy się na tzw. działaniu 6.1 „Paszport do eksportu", które zostało opisane wcześniej. Pomoc o takim charakterze kryje się również pod tzw. działaniem 6.5.2 „Wsparcie udziału przedsiębiorców w programach promocji".
Także w tym wypadku oznacza to po prostu specjalnie wydzieloną pulę środków unijnych, których celem jest wspieranie przedsiębiorców nastawionych na rozwijanie eksportu.
Ponieważ podstawowym krokiem do realizacji eksportu jest poznanie rynku zagranicznego, nawiązanie na nim odpowiednich kontaktów oraz zaprezentowanie własnych możliwości, w tym produktów lub usług, koncentruje się ono na akcjach promocyjnych. O ile jednak w „Paszporcie do eksportu" to przedsiębiorca sam przygotowuje strategię ekspansji, wybiera rynek docelowy i narzędzia służące zaistnieniu na nim, o tyle w działaniu 6.5.2 wygląda to trochę inaczej.
W największym skrócie przewiduje ono realizację tzw. ogólnych i branżowych programów promocji. Są one zgłaszane, a następnie zatwierdzane przez resort gospodarki.
Przedsiębiorca, który chce skorzystać ze wsparcia, musi wybrać imprezy, które w takich programach zostały uwzględnione. W przypadku programów branżowych dodatkowo musi prowadzić działalność związaną z konkretną dziedziną gospodarki....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta