Coraz mniej lojalni i zaangażowani
Polskie firmy mogą mieć problem z efektywnością, jeśli nie poradzą sobie z rosnącą frustracją pracowników
58 proc. Polaków jest zaangażowanych w swoją pracę. Wygląda to nie najgorzej, ale w rzeczywistości ten wynik jest o jedną ósmą poniżej światowej średniej i aż o jedną piątą niższy niż w 2009 roku, gdy rozwijający się globalny kryzys doprowadził już do głębszego spadku zaangażowania pracowników – wynika z najnowszych badań firmy doradczej Hay Group.
Co prawda ludzie nie twierdzą w nich otwarcie, że mniej się przejmują swoją pracą, ale tak pośrednio wynika z ich odpowiedzi na szereg pytań, które badają m.in. zaufanie do liderów firmy, jakość i orientację na klienta oraz chęć dodatkowego wysiłku.
Utrata najlepszych
Jak podkreślają eksperci Hay Group, zaangażowanie to przede wszystkim gotowość pracownika do wkładania w swoją pracę dobrowolnego wysiłku, który często wykracza poza zakres jego obowiązków.
Ankiety pracownicze Hay Group Insight dowodzą, że wysoce zaangażowani pracownicy mogą podwyższyć wyniki biznesowe firmy nawet o ok. 30 procent.
Skąd się bierze spadek zaangażowania w ostatnich latach?
Według Mirosławy Kowalczuk, dyrektora w Hay Group, trudno wskazać...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta