Fabryki aut do zamknięcia
Kryzys wymusi zlikwidowanie co najmniej 10 zakładów. Pracę straci około 80 tys. osób
A to nie wszystko. Bo w tych, które pozostaną, nie potrzeba tak wielu pracowników. Europejska motoryzacja zatrudnia dzisiaj 2,3 mln osób. Z tego ok. 270 tys. pracuje w Polsce, gdzie na razie wyłączona z produkcji została jedna fabryka – żerańskie FSO po wycofaniu się z inwestycji Magny, która miała produkować auta dla japońskiego Infiniti.
Drastycznie spadające zaufanie konsumentów, przerażonych bezradnością władz w walce z kryzysem, spowodowało krach na rynku motoryzacji. Europejska sprzedaż spada od miesięcy.
– Europejski rynek w „normalnych latach" pozwalał sprzedać 15–16 mln samochodów. W tym roku musimy się liczyć, że nie będzie to więcej niż 12–13 mln – mówi Susan...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta