Jak wygląda procedura potwierdzenia sald
Jeśli odbiorca towarów lub usług uważa, że saldo należności jest niższe niż wynika z ksiąg sprzedawcy, to ten ostatni powinien utworzyć odpowiedni odpis aktualizujący
Obowiązek corocznego przeprowadzenia inwentaryzacji należności wynika z art. 26 ust. 1 pkt 2 ustawy o rachunkowości. Odbywa się ona za pomocą potwierdzenia salda z kontrahentem. Inwentaryzację przeprowadza się nie wcześniej niż na trzy miesiące przed zamknięciem roku obrotowego.
Inwentaryzacja należności odbywa się drogą pisemną i polega na wysłaniu do kontrahenta pocztą tradycyjną bądź elektroniczną wezwania do potwierdzenia salda, zawierającego całkowite należne saldo wraz z naliczonymi odsetkami. Może również obejmować specyfikację każdej pozycji składającej się na saldo....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta