Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jak wygląda procedura potwierdzenia sald

02 listopada 2012 | Prawo i praktyka | Agnieszka Koperska Aneta Kosiuk

Jeśli odbiorca towarów lub usług uważa, że saldo należności jest niższe niż wynika z ksiąg sprzedawcy, to ten ostatni powinien utworzyć odpowiedni odpis aktualizujący

Obowiązek corocznego przeprowadzenia inwentaryzacji należności wynika z art. 26 ust. 1 pkt 2 ustawy o rachunkowości. Odbywa się ona za pomocą potwierdzenia salda z kontrahentem. Inwentaryzację przeprowadza się nie wcześniej niż na trzy miesiące przed zamknięciem roku obrotowego.

Inwentaryzacja należności odbywa się drogą pisemną i polega na wysłaniu do kontrahenta pocztą tradycyjną bądź elektroniczną wezwania do potwierdzenia salda, zawierającego całkowite należne saldo wraz z naliczonymi odsetkami. Może również obejmować specyfikację każdej pozycji składającej się na saldo....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9376

Wydanie: 9376

Spis treści

Podróże

Zamów abonament