Surfowanie po sieci według reguł pracodawcy
Przyjęta w firmie polityka social media powinna jasno określać cele leżące u podstaw jej wprowadzenia, działania do jakich są uprawnieni pracownicy, ich granice i konsekwencje naruszenia zasad
Media społecznościowe stały się ważnym kanałem komunikacji zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym. Za pośrednictwem takich portali jak Facebook, LinkedIn, Google+ czy Goldenline miliony osób nawiązuje kontakty, wymienia poglądy i pomysły. Media społecznościowe coraz częściej stają się narzędziem dla przedsiębiorców i pracodawców, umożliwiając im bezpośredni kontakt z potencjalnymi klientami i kontrahentami.
Co wolno załodze
Podejmując decyzję o obecności firmy w sieci należy rozważyć nie tylko zyski, ale i zagrożenia z niej płynące. Usystematyzowaniu tych rozważań może i często służy wewnątrzfirmowa polityka dotycząca korzystania z mediów społecznościowych. Zasady obecności w tych mediach powinny być spójne z innymi wewnętrznymi regulacjami pracodawcy i stanowić element ogólnych zasad dotyczących komunikacji w firmie.
Tego typu reguły można wprowadzić łącznie z regulaminem pracy lub w trybie zmian do regulaminu już obowiązującego u pracodawcy. Nie ma także przeszkód, aby pracodawca, korzystając z uprawnienia do organizowania pracy i zarządzania zakładem, wprowadził zbiór zasad regulujących korzystanie z Internetu i mediów elektronicznych przez pracowników aktem odrębnym od regulaminu pracy. Przy wprowadzaniu tego aktu musi jednak zachować przyjęte, standardowo przez niego stosowane, procedury uchwalania wiążących...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta